گوگل در فرانسه ۲۲۰ میلیون یورو جریمه شد
به گزارش سایت شیک گوگل توافق کرد با پرداخت ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۸ میلیون دلار) به تحقیقات فرانسه از شیوه های غیرمنصفانه این غول اینترنتی در تبلیغات آنلاین آخر داده و در کسب و کار خود در جهان تغییراتی صورت دهد.
به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، آژانس ضد انحصارطلبی فرانسه اعلام نمود گوگل از نفوذ خود در فروش و خرید تبلیغات در پلتفرمش برای مختل کردن بازار به سود خود بهره برده و به ناشرانی مانند نیوزکورپ صدمه زده است.
این تصمیم نگاه کم سابقه ای به داخل جعبه سیاه تبلیغات آنلاین است که در آن گوگل به صورت اتوماتیک فضا و قیمتهای تبلیغات را برای تبلیغ کنندگان و ناشران به شکل کلیک کاربر در یک صفحه وب محاسبه و عرضه می کند. گوگل متعهد شد این وضعیت را اصلاح کرده و عملکرد خدمات مدیریت تبلیغات برای دیگران را بهبود دهد.
رگولاتورهای ضد انحصارطلبی فرانسه با دنبال کردن پرونده های جداگانه درباره گوگل، اپل و فیسبوک، کنترل رفتار ضد رقابتی در عرصه تبلیغات آنلاین را شروع کرده اند. هر چند پرونده گوگل با یک جریمه بسته شد اما فیسبوک هفته گذشته کوشش کرد با دادن تعهد و جلب رضایت رگولاتورها، از چنین اتفاقی اجتناب کند.
گوگل در یک پست وبلاگ اعلام نمود به همکاری فعالانه با رگولاتورها در همه جا به منظور بهبود محصولاتش متعهد است. این شرکت اعلام نمود در جهت توافق اخیر با رگولاتور فرانسه، به آزمایش و طراحی تغییرات رفتاری توافق شده در ماه های آینده خواهد پرداخت.
این پرونده از تحقیقات سازمان رقابت فرانسه که در سال ۲۰۱۸ منتشر گردید و قدرت گوگل و فیسبوک در زمینه تبلیغات آنلاین را برجسته کرد، نشات گرفت.
نیوزکورپ که گروه منتشرکننده روزنامه فرانسوی لوفیگارو است و شرکت رسانه ای روسل لاووآ سال بعد شکایتی را نزد رگولاتورها مطرح نمودند. گروه لوفیگارو در نوامبر سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت از این پرونده بیرون برود. گوگل و نیوزکورپ هم اوایل سال جاری به خصومت آخر داده و به یک توافق سه ساله رسیدند که تحت آن، این شرکت جست و جو برای اخبار پول پرداخت می کند.
گوگل در گذشته هم تفحص ضد انحصارطلبی فرانسه را به خود جلب کرده و در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۵۰ میلیون یورو جریمه شده بود. این موتور جست و جو به علت کوتاهی در رعایت مقررات در ارتباط با سرویس خبری خود در معرض خطر جریمه دیگری در هفته های آینده قرار دارد.
برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه اظهار داشت: لازم است که غولهای فناوری مقررات رقابت فرانسه را رعایت نمایند. وی به رفتار گوگل اشاره نمود که به گروههای رسانه ای که مدل اقتصادی آنها متکی به درآمد تبلیغات است، لطمه زده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، جریمه اخیر گوگل از جانب رگولاتور فرانسه جدید ترین مورد از تلاشها برای شکستن نفوذ بازار غولهای فناوری است. سرویس خبری گوگل هفته گذشته هدف تحقیقات آلمان قرار گرفت. اتحادیه اروپا و انگلیس هم تحقیقاتی را از فیسبوک در مورد نحوه استفاده این شرکت شبکه اجتماعی از اطلاعات از تبلیغات کنندگان شروع کرده اند.
منبع: shiksite.ir
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب