اینستاگرام منبع نیمی از فروش تبلیغات متا می شود
سایت شیک: یک شرکت تحقیقاتی پیش بینی نمود اینستاگرام به زودی نیمی از درآمد تبلیغاتی شرکت «متا» در آمریکا را تشکیل خواهد داد و نقش این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس و ویدئو به عنوان محرک اصلی رشد این شرکت، پررنگ می شود.
به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، اینستاگرام نه فقط به سبب نقشی که در درآمدزایی دارد، بلکه به عنوان بستری برای خاصیت هایی مانند «ریلز» (Reels) و «تردز» (Threads) که امکان رقابت با رقبا فراهم می کنند، بطور پیوسته، به مهم ترین بخش کسب وکار شرکت «متا» تبدیل گشته است.
بر اساس اسنادی که در دادگاه ارائه شده، اینستاگرام در سال ۲۰۲۱، درآمد ۳۲.۴ میلیارد دلار در سطح جهانی داشت که معادل ۲۷ درصد از کل فروش «متا» بود. تا ابتدای سال ۲۰۲۲، اینستاگرام تقریباً سهم ۳۰ درصدی از تجارت جهانی «متا» داشت.
طبق داده های شرکت تحقیقاتی «ایمارکتر» ( Emarketer)، پیش بینی می شود اینستاگرام در سال ۲۰۲۵، بالاتر از ۳۲ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در آمریکا داشته باشد که بالاتر از ۲۴ درصد بیش از سال جاری خواهد بود. این اپلیکیشن اشتراک عکس و ویدئو، بالاتر از ۱۴۸ میلیون کاربر آمریکایی دارد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، جاسمین انبرگ، تحلیلگر ارشد «ایمارکتر» در یک پست وبلاگ نوشت، تمرکز «متا» بر محتوای ویدئویی، سهم عمده ای در این رشد داشته است. او نوشت: اینستاگرام حالا، بیشتر یک پلت فرم ویدئویی است و کاربران نزدیک به دو سوم از زمان خود در اینستاگرام را برای تماشای ویدئو صرف می کنند. «متا» قبلا به سرمایه گذاران گفته بود «ریلز» که رقیب تیک تاک است، بالاتر از ۵۰ درصد از زمانی را که مردم در برنامه صرف می کنند را به خود اختصاص می دهد.
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب