سایت شیک : طراحی سایت

امنیت لینک های ارسالی را جدی بگیرید!

امنیت لینک های ارسالی را جدی بگیرید!

به گزارش سایت شیک، باتوجه به افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، کاربران باید نسبت به این تهدیدات آگاه باشند و از کلیک برروی لینک های ناشناس اجتناب کنند بدین سبب آموزش و افزایش آگاهی عمومی دراین زمینه می تواند به کاهش خطرات ناشی از لینک های آلوده کمک نماید.



به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، یکی از اشکالات امنیتی دیجیتال که روزبه روز و با سرعت دامنه وسیع تری پیدا می کند، انتشار لینک های آلوده یکی از چالش های جدی درزمینه امنیت دیجیتال است که به سرعت درحال گسترش است.

این لینک ها به طور معمول به عنوان قسمتی از حملات سایبری طراحی شده اند و می توانند بوسیله ایمیل، رسانه های اجتماعی، پیامرسان ها و... به کاربران ارسال شوند. هدف اصلی این لینک ها، فریب کاربران و هدایت آنها به سایت های مخرب یا آلوده است. این سایت ها ممکنست حاوی بدافزارهایی باشند که به سیستم کاربر لطمه می زنند یا اطلاعات حساس او را سرقت می کنند.

همچنین، تعدادی از این لینک ها به صفحات فیشینگ هدایت می کنند که در آنها تلاش می شود تا اطلاعات شخصی، مانند رمز عبور یا شماره کارت اعتباری، از کاربران دزدیده شود. باتوجه به افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، کاربران باید نسبت به این تهدیدات آگاه باشند و از کلیک بر روی لینک های ناشناس اجتناب کنند بدین سبب آموزش و افزایش آگاهی عمومی دراین زمینه می تواند به کاهش خطرات ناشی از لینک های آلوده کمک نماید. درنهایت، استفاده از نرم افزارهای امنیتی معتبر نیز می تواند به شناسایی و مسدود کردن این تهدیدات کمک نماید.

علی اصغر زارعی - مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مدیریت سیستم های اطلاعاتی، مهندسی فناوری و اطلاعات- در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه خیلی از لینک هایی که کاربران دریافت می کنند، ممکنست به ظاهر معمولی و استاندارد به نظر برسند، اظهار داشت: حتی لینک های کوتاه شده نیز می توانند حاوی محتوای مخرب باشند و تشخیص آلوده بودن آنها از روی ظاهر نا ممکن است؛ این به این معناست که کاربران نباید بسادگی برمبنای شکل و ساختار لینک ها، امنیت آنها را ارزیابی کنند.

وی اضافه کرد: تعدادی از لینک ها ممکنست به وب سایت های فیشینگ یا حاوی بدافزار هدایت کنند؛ برای حفظ امنیت، باید احتیاط بیشتری به خرج داده و از کلیک کردن بر روی لینک های مشکوک خودداری کرد؛ بدین سبب هیچ گاه اهتمام نکنید امنیت سایت ها را از ظاهر لینک ها تشخیص دهید.

عضو کمیسیون کسب و کارهای مجازی و اقتصاد دیجیتال نصر کشور اظهار داشت: زمانی که یک لینک را دریافت می کنید، مهمست که پیش از کلیک کردن بر روی آن، احتیاط کنید، این لینک می تواند بوسیله ایمیل، پیامک، رسانه های اجتماعی و یا... ارسال شده باشد. با توجه به این که برخی لینک ها ممکنست حاوی محتوای مخرب باشند، بررسی امنیت آنها ضرورت دارد.

زارعی همین طور تشریح کرد: برای این کار، می توانید از ابزارهای آنلاین برای تحلیل لینک استفاده کنید یا آدرس را بطور دستی بررسی کنید. علاوه بر موارد گفته شده به نشانه های مشکوک در متن لینک یا فرستنده توجه کنید. این اقدامات می تواند به شما کمک نماید تا از مشکلات امنیتی جلوگیری کنید و اطلاعات شخصی تان را حفظ کنید.

برای بررسی امنیت لینک ها، یکی از بهترین روش ها استفاده از خدمات آنلاین رایگان است. این ابزارها به شما کمک می کنند تا خطرات احتمالی لینک ها را شناسایی کنید. استفاده از این وب سایت ها بسیار ساده و کاربرپسند است و تنها کافی است که لینک موردنظر را در قسمت جستجوی سایت قرار دهید. بعد از واردکردن لینک، با فشردن دکمه Enter، پروسه جستجو شروع می شود. این بررسی به طور معمول در چند ثانیه به انجام می رسد و نتایج به شما نمایش داده می شود. اگر نتیجه بررسی مثبت بود، به این معناست که لینک امن است و می توانید با خیال آسوده روی لینک کلیک کنید و از آن استفاده کنید.

لیست برخی سایت های معتبر جهت بررسی امنیت لینک ها است.

https: //safeweb.norton.com

https: //scanurl.net

https: //www.phishtank.com

https: //transparencyreport.google.com/safe-browsing/search https: //www.virustotal.com

https: //www.psafe.com/dfndr-lab و https: //www.urlvoid.com

این سایت ها به عنوان ابزارهای امنیتی عمل می کنند که هدف اصلی آنها صیانت از کاربران در مقابل تهدیدات سایبری است. تروجان ها نرم افزارهایی هستند که به ظاهر بی ضرر به نظر می رسند، اما می توانند به سیستم کاربر لطمه برسانند یا اطلاعات حساس را بدزدند.

باج افزارها (Ransomware) نوعی بدافزار هستند که بعد از ورود به سیستم، فایل ها را قفل کرده و برای بازگشایی آنها درخواست پول می کنند. ویروس ها نیز برنامه هایی هستند که می توانند خودرا تکثیر کرده و به سیستم های دیگر منتقل شوند. حملات فیشینگ به روش هایی اشاره دارد که هکرها می کوشند اطلاعات شخصی کاربران را بوسیله لینک های آلوده به دست آورند. درنتیجه، این سایت ها با شناسایی و مسدود کردن لینک های خطرناک، از کاربران در مقابل این تهدیدات محافظت می کنند.

بنابراین باتوجه به موارد گفته شده سفارش می شود بر روی لینک های موجود در ایمیل ها یا پیام های فوری کلیک نشود حتی اگر کاربر فرستنده ی آنرا می شناسد. بدین سبب بهتر است کاربران دست کم، ماوس را روی لینک نگه دارند تا ببینند آیا مقصد آن درست است یا خیر.

همچنین اگر نشانی وب سایت با «https» شروع نمی گردد، یا نماد قفل بسته را در کنار URL مشاهده نمی کنید، از وارد کردن اطلاعات حساس یا دانلود فایل های آن سایت خودداری کنید. از طرف دیگر اگر حساب های آنلاین دارید، باید عادت کنید که بطور مرتب رمزهای عبور خودرا عوض کنید. حساب های شما ممکنست بدون اطلاع شما در معرض خطر قرار گرفته باشند.





منبع:

1403/07/18
14:29:39
5.0 / 5
103
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , اینترنت , خدمات
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک