سایت شیک : طراحی سایت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح كرد؛

لزوم استفاده حداکثری از فناوری و تقویت آن

لزوم استفاده حداکثری از فناوری و تقویت آن

به گزارش سایت شیک، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سیر تحولات تکنولوژی موجب نشد پست جایگاه خودرا از دست بدهد بلکه این جایگاه تقویت و به نقشی بی بدیل در عرصه های مختلف مانند تجارت الکترونیک تبدیل شد بدین سبب باید از ظرفیت حداکثری فناوری استفاده و این نگاه را تقویت نماییم.


به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، سید ستار هاشمی _ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مدیران و صاحب نظران صنعت پست کشور اظهار داشت: روز جهانی پست را تبریک می گوییم و امیدواریم با برنامه ریزی به اهداف خود نائل شویم. بدون تردید یکی از نهادهای ارتباطی در کشور و دنیا صنعت پست است.
وی ادامه داد: فراموش نکنیم که نامه هایی را از دیر باز ارسال و دریافت کرده ایم. سیر تحولات تکنولوژی موجب نشد پست جایگاه خودرا از دست بدهد بلکه این جایگاه تقویت شد و به نقشی بی بدیل در عرصه های مختلف مانند تجارت الکترونیک تبدیل شد. اگر تحولات را به رسمیت نشناسیم و از ظرفیت فناوری بهره ببریم دو نگاه وجود دارد، نگاهی که فناوری را نفی نماییم که تجربه نشان داده که این نگاه به کجا می رسد. بدین سبب باید از ظرفیت حداکثری فناوری استفاده نمائیم و این نگاه را تقویت نماییم.
هاشمی اظهار داشت: نخستین ماموریتی که در آقای احمدی مدیرعامل جدید شرکت ملی پست دارند این است که به حوزه تبیینی و تنظیم گری ورود احتمالی و توجه داشته باشد.
وی با اعلان اینکه در بخشهایی ما با کمبود قانون مواجه هستیم و در بعضی بخش ها تورم قانون را داریم، اظهار داشت: نخستین ماموریتی که در آقای احمدی مدیرعامل جدید شرکت ملی پست دارند این است که به حوزه تبیینی و تنظیم گری ورود احتمالی و توجه داشته باشد. همین طور صنعت پست باید وارد عرصه رقابت شود و از انحصار به شدت پرهیز کنند.
وی افزود: حالا زمانی است که در بحث سرمایه گذاری محدودیت داریم و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نمائیم. در فواصل گذشته، برای هوشمندسازی فرایندهای پستی اقداماتی انجام شده اما فرایندها هنوز به روز نیستند بدین سبب باید فرایندها را با ظرفیت فناوری بازشناسی و بازمهندسی نماییم و آنرا ارتقا دهیم. برخی درباره ی تعرفه صحبت می کنند؛ درست است که متناسب سازی تعرفه موجب جذب سرمایه گذارها می شود اما باید در کنار آن راندمان به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.
وزیر ارتباطات همین طور در ادامه صحبت هایش اظهار داشت: توجه به نیروی انسانی مسیله دیگری است که در پیوست حکم معاون جدید به آن تاکید گردیده است. کاری که در عرصه پستی به انجام می رسد بسیار سنگین است آنها در تمام سال سردی و گرمی کار را به جان می خرند و خدمات را در سطح کیفی حداکثری به مردم ارائه می دهند در همین جهت بر ما واجب است که از مسائل معیشتی آنها حمایت نماییم.
وی تشریح کرد: رونق بخشیدن به کسب وکارهای محلی با کمک پست موجب می شود بحث مهاجرت روستا به شهر به سبب کمبود کار را مدیریت نماییم.
هاشمی اشاره کرد: یکی از عناوینی که رئیس جمهور در دستور کار دارد، قانون مالیات مستقیم ماده ۱۶۹ مکرر است. یکی از ارکان مهم ایجاد این قانون، شرکت ملی پست است. این قانون در بحث دولت الکترونیک در قالب حدنگاری و کدپستی مطرح گردیده است. این ۲ مهم، ماموریت مشترک بین وزارت ارتباطات و بین دستگاهها است. اگر این اتفاق در کشور رخ دهد آثار خیر و پربرکت دارد.
وزیر ارتباطات در آخر صحبت هایش با اعلان اینکه یکپارچگی سامانه های فعال در عرصه پست به خلق ثروت و ارزش کمک می نماید در حالی که تعدادی از سامانه های ما حالا به صورت جزیره ای فعالیت می نمایند که بازدهی خوبی نخواهند داشت، درباره ی انتصابات انجام شدهدر وزارت ارتباطات اظهار داشت: در کمیته انتصابات تمام تلاش خودرا به کار گرفتیم که متناسب با شاخص هایی که رئیس جمهور بر آنها تاکید داشتند، معاونان وزارت ارتباطات را انتخاب نماییم.




منبع:

1403/07/18
09:43:04
5.0 / 5
114
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , تكنولوژی , خدمات , سرمایه گذاری
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک