حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۴۵۷
گام جدید آمریکا برای محافظت از داده های خصوصی شهروندان
به گزارش سایت شیک، دو قانونگذار ارشد آمریکایی در رابطه با پیش نویس قانون حریم خصوصی داده به توافق رسیدند.
به گزارش سایت شیک به نقل از رویترز، این پیش نویس میزان دسترسی شرکت ها به داده هایی که می توانند از مشتریان جمع آوری کنند، محدود می کند و به شهروندان اجازه می دهد از فروش اطلاعات خصوصی جلوگیری یا شرکت ها را مجبور به حذف آنها کنند. توافقی بین سناتور ماریا کانتول رئیس کمیته بازرگانی و کتی مک موریس راجرز رئیس کمیته انرزی و بازرگانی مجلس آمریکا، به افراد اجازه کنترل اطلاعات خصوصی شان را می دهد. همینطور اگر داده ها به دشمنان خارجی منتقل شود، شرکت ها باید در این حوزه شفاف سازی کنند. کنگره آمریکا حداقل از سال ۲۰۱۹ میلادی در رابطه با اقدامات حفاظتی حریم خصوصی در فضای آنلاین بحث و گمانه زنی داشت. این درحالی بود که نگرانی هایی در رابطه با استفاده از داده ها توسط شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، گوگل و تیک تاک افزایش پیدا کرده بود اما نمایندگان نمی توانستند به توافق در این حوزه دست یابند. نمایندگان در اطلاعیه ای مشترک اعلام نمودند این طرح به کمیسیون فدرال ارتباطات و دادستان های کل ایالت ها اختیار می دهد بر موضوعات حریم خصوصی مصرف کنندگان نظارت کنند و یک مکانیسم اجرایی قدرتمند را به وجود آورند که خاطیان را شناسایی می کند. لایحه مذکور تبلیغات هدفمند را ممنوع نمی کند اما به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا آنرا انتخاب نکنند. همینطور کمیسیون فدرال ارتباطات یک دفتر خاص با تمرکز بر حریم خصوصی بوجود می آورد که قادر به وضع جریمه برای ناقضان قانون حریم خصوصی است. این قانون شرکتهای مخابراتی را هم دربرمی گیرد. کانتول و راجرز دربیانیه ای اعلام کردند: این لایحه دو حزبی بهترین فرصت طی چند دهه است تا یک استاندارد ملی حریم خصوصی داده و امنیت را ایجاد نماییم که به مردم حق کنترل اطلاعات خصوصی شان را می دهد.
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب