نقشه جدید دولت آمریكا برای گوگل
سایت شیك: دادستانهای وزارت دادگستری آمریكا و دفاتر دادستان كلی ایالتی سرگرم بحث درباب راههای محدود كردن قدرت بازار گوگل و وادار كردن این شركت به فروش مرورگر وب كروم و بخشهایی از كسب و كار تبلیغاتش هستند.
به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، مقامات آمریکایی سرگرم تحقیقات درباب نقض قوانین ضد انحصارطلبی توسط گوگل و طرح شکایت از این غول فناوری هستند.
بحثهای مذکور ممکنست راه را برای اولین تجزیه یک شرکت آمریکایی در چند دهه اخیر به دستور دادگاه هموار کند. فروش الزامی داراییها همین طور ضربه بزرگی برای گوگل خواهد بود که از مرورگر کروم بعنوان محبوبترین مرورگر وب دنیا برای کمک به موتور جست و جوی خود که برای درآمدهایش کلیدی محسوب می شود، بهره برده است.
منابع آگاه اظهار کرده اند مذاکرات درباره نحوه رسیدگی به کنترل گوگل بر بازار جهانی ۱۶۲.۳ میلیارد دلاری تبلیغات دیجیتالی ادامه دارد و هنوز هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است. اما دادستانها از کارشناسان فناوری تبلیغات، رقیبان صنعتی و ناشران رسانه برای اقدامات احتمالی بمنظور تضعیف سلطه گوگل درخواست کرده اند.
وزارت دادگستری آمریکا بطور جداگانه در حال آماده سازی یک شکایت ضد انحصارطلبی است که در آن گوگل به سوءاستفاده از کنترل خود بر بازار جست و جوی آنلاین متهم شده است. این شکایت که بزودی اعلام خواهد شد، احیانا شامل استفاده گوگل از سیستم عامل اندروید برای کمک به گسترش نفوذ موتور جست و جوی این شرکت خواهد بود.
طرح این شکایت از گوگل با تفحص فزاینده سیاستمداران دموکرات و جمهوریخواه در واشنگتن از غولهای فناوری شامل فیسبوک، آمازون، اپل و گوگل درباب مسائلی مانند حذف رقیبان، استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران و نحوه عملکردشان در قبال انتشار اطلاعات نادرست در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همزمان شده است.
مرورگر وب کروم که گوگل در سال ۲۰۰۸ معرفی نمود و بزرگترین سهم بازار را در آمریکا دارد، در مرکز بهتان زنی رقبا به گوگل قرار دارد و آنها مدعی هستند که این غول جست و جوی آنلاین از دسترسی به تاریخچه وب کاربران برای کمک به کسب و کار تبلیغاتش استفاده می نماید.
اگر دادستانها از گوگل نخواهند کروم را بفروشد ممکنست خواهان دستور دادگاه برای محدود کردن استفاده گوگل از اطلاعات بدست آمده از کروم برای کمک به محصولات دیگرش شوند.
بر اساس گزارش پولیتیکو، کنترل گوگل روی فناوری تبلیغات دیجیتالی به خرید سال ۲۰۰۷ شرکت دابل کلیک برمی گردد. این شرکت به وب سایتها و تبلیغات کنندگان کمک می کرد تبلیغات آنلاین را نمایش دهند. کمیسیون تجارت فدرال در آن زمان این خرید را بررسی و با چهار رای موافق در مقابل یک رای مخالف موافقتش را اعلام نمود. یکی از کمسیونرهایی که به نفع این توافق رای داده بود، به روزنامه نیویورک تایمز اظهار نمود: اگر وی آنچه را که حالا می داند، در آن زمان می دانست با این ادغام مخالفت می کرد.
منبع: shiksite.ir
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب