ارتباط با ایلان ماسک از بزرگترین تهدیدهای کسب وکار شد
به گزارش سایت شیک، بر اساس نظرسنجی از بیشتر از ۱۰۰ رهبر برتر جهانی در رابطه با بزرگترین تهدیدها برای شهرت شرکت ها در سال ۲۰۲۵، استفاده نادرست از هوش مصنوعی و ارتباط با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، می تواند هزینه سنگینی برای کسب و کارها در سراسر دنیا داشته باشد.
به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، «شاخص ریسک شهرت» جدید که به سفارش شرکت روابط عمومی «اتاق موقعیت جهان»، با استفاده از داده های کارشناسان بحران و تحلیل و بررسی «شورای مشورتی ریسک جهانی» تهیه شده است، نشان داده است شرکت ها در کوشش برای پیمودن مسیر شهرت در یک محیط تجاری بسیار نامطمئن مانند چشم انداز ژئوپلیتیکی فعلی، باید مراقب باشند که با ایلان ماسک مرتبط نباشند یا مورد انتقاد او قرار نگیرند، چونکه این مورد، جزء ریسک های اصلی برای شهرت آنهاست.
آنچه که اعضای این شورا بعنوان بزرگترین تهدیدهای نوظهور برای شهرت یک شرکت پیشبینی می کنند، در لیستی از ۱۰ ریسک بزرگ گنجانده شده است و یک «شاخص ریسک شهرت» سه ماهه بوجود می آورد که به افزایش توانایی مدیران برای ردیابی و تحلیل و بررسی تهدیدهای نوظهور کمک می نماید.
اگر یک شرکت، حتی بشکل ضعیف، به استفاده از هوش مصنوعی به روشی مضر یا فریبنده، همچون ایجاد دیپ فیک (جعل عمیق)، مرتبط شود، شهرت شرکت بشدت تهدید می شود. این عمل اغلب با انتشار اطلاعات نادرست و دستکاری افکار عمومی همراه می باشد. یکی از اعضای شورا که نامش فاش نشده است، اظهار داشت: هوش مصنوعی، اگر در شرکت ها درک یا مدیریت نشود، می تواند اثر کاهشی باورنکردنی داشته باشد که امکان دارد جبران پذیر نباشد.
ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا که چند سالی است بعنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی شده است، به نظر می آید دیگر چندان فرد مقبولی نیست. بر مبنای شاخص ریسک، ارتباط با او، به احتمال زیاد سبب زیرذره بین رفتن دقیق یک برند می شود.
ماسک که شبکه اجتماعی توییتر را خریداری کرد و سپس نام آنرا به «ایکس» تغییر داد، از نظر بسیاری، چهره ای بحث برانگیز است؛ بخصوص از زمانیکه در طول مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با او همسو شد و بعدا برای هدایت وزارت کار آمدی ترامپ انتخاب گردید.
او همینطور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ پوشش خبری بسیار منفی در سراسر دنیا داشت. هم اکنون، نزدیک به ۳۰ درصد از کارشناسان شورایعالی، رتبه بالاترین ریسک را مرتبط بودن با ایلان ماسک یا انتقاد علنی ماسک از یک شرکت، ارزیابی کردند. این رتبه، ارتباط با ایلان ماسک را در دومین رتبه لیست بزرگترین تهدیدها قرار داد.
بر اساس گزارش یورونیوز، عقب نشینی از تعهدات برای تنوع، ارزش ویژه و شمول، سومین ریسک بزرگ برای برندها بود. سایر ریسکها شامل غیررقابت پذیری و اتهامات انحصارطلبی، ادعاهای افترا، نقض قرارداد، نقض کپی رایت، سوت زنی، تبانی قیمت و متهم شدن به نقش داشتن در بحران افیونی هستند.
منبع: shiksite.ir
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب