سایت شیک : طراحی سایت

آخرین آمار از میزان رشد تعداد کاربران پیامرسان های داخلی

آخرین آمار از میزان رشد تعداد کاربران پیامرسان های داخلی

سایت شیک: طبق آخرین اظهارات اظهارات وزیر ارتباطات، امروز تعداد کاربران فعال در سکوهای داخلی بیش از پنج تا 10 برابر شده است و این قابلیت را دارند که به 100 میلیون کاربر در پیامرسان های داخلی خدمات عرضه کنند.



به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، امروزه عصر، عصر پلت فرم و نفوذ آنهاست که عمق راهبردی کشورها را مشخص می کند و گاهی از ظرفیتهای این فضا برای حکمرانی غفلت شده است.

پلتفرم های بومی چند سالی است که تلاش کردند از فرصت پیش آمده در ضمن سالها و البته دولت سیزدهم بهره گیرند و قابلیت ها، کاربردپذیری را افزایش دهد. بدین سبب شرکت های داخلی تواسته اند در قالب پیامرسان، شبکه اجتماعی و موارد دیگر جایگزین هایی عرضه کنند که بگفته مسئولان دست کمی از نمونه های خارجی ندارند.

با مروری بر سالهای قبل می توان دریافت که رشد و توسعه پلت فرم های بومی و نوعی خروج از سلطه پلت فرم های خارجی همزمان با افتتاح دولت سیزدهم به عنوان یکی از وعده های مهم مورد توجه قرار گرفت. اما شاید یکی از مهم ترین اقداماتی که در پیشرفت پلت فرم های بومی و افزایش تعداد کاربرانش تأثیر قابل توجهی داشت بخشنامه پشتیبانی از کسب و کارهای اینترنتی در پاییز سال ۱۴۰۱ دانست که در آن مشوق ها و امتیازهایی برای توسعه پلت فرم های بومی در نظر گرفته شد.

پس از این بخشنامه و اضافه شدن قابلیت هایی چون تماس تصویری و اینترکانکشن، کاربران آنها افزوده شد که نشان از موفقیت پلت فرم های بومی می دهد. در این جهت با توجه به این که دولت سیزدهم روزهای پایانی خودرا می گذراند مسئولان از آخرین وضعیت و حمایت های انجام شده دراین زمینه توضیحاتی ارائه کردند.

به طور مثال عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - بتازگی اعلام نمود وزارت ارتباطات در این سالها تمام در کنار پلت فرم ها و سکوهای داخلی بود و کاری که باید انجام دهند این است زیرساخت های پردازشی و ذخیره سازی را برای آنها فراهم آورد.

به گفته وی الان قریب به ۱۰۰۰ سرور را تامین و در اختیار آنها قرار داده شده حتی به سمتی حرکت کردند که مرکز داده دومی را برای آنها راه اندازی شود.

البته وی در تازه ترین اظهارات خود به افزایش تعداد کاربران سکوهای داخلی هم اشاره نمود. زارع پور در جلسه علنی اخیر مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز تعداد کاربران فعال در سکوهای داخلی بیش از پنج تا ۱۰ برابر شده است؛ به عنوان مثال کاربران حاضر در یک پیامرسان به بالای ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فعال رسیده و حضور مردم در این پلتفرم های داخلی ۱۰ برابر شده است.

وزیر ارتباطات بر این باور است امروز سکوهای داخلی ما این قابلیت را دارند که به ۱۰۰ میلیون کاربر در پیامرسان های داخلی خدمات عرضه کنند اما قبلا آرزوی تعدادی از مسئولان بود که پیامرسان های داخلی بتوانند ۲۰ میلیون کاربر داشته باشند.

بنابراین با توجه اقدامات مهم و کاربردی که در طول سه سال قبل برای پیشرفت این حوزه انجام شده است، کارشناسان و مسئولان بر توجه و ادامه این روند در دولت های آینده را امری مهم و ضروری می دانند.




1403/04/05
20:54:06
5.0 / 5
236
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , خدمات , شركت
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک