سایت شیک : طراحی سایت

مسئولیت تولید گوشی ایرانی برعهده کدام نهاد است؟

مسئولیت تولید گوشی ایرانی برعهده کدام نهاد است؟

به گزارش سایت شیک، طبق گفته وزیر ارتباطات تولید گوشی، کار مشترک وزارت خانه های ارتباطات و صمت است تا بخشی از نیاز کشور را از راه تولیدکنندگان داخلی تامین گردد و امیدوارند سال جاری چند برند جدید ایرانی داشته باشیم.



به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، باآنکه تولید گوشی ایرانی مورد توجه دولت های گذشته قرار داشته اما در دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای نسبت به این مورد نشان داده شد چونکه همزمان با افتتاح این دولت، وزیر ارتباطات در رابطه با برنامه برای تولید موبایل ایرانی اعلام نمود که ظرفیتهای خوبی برای تولید موبایل در کشور وجود دارد اما باید بازار آن در کشور ایجاد شود و مردم به این موبایل ها اطمینان کنند.

قیمت مناسب، کمک به قدرت خرید مردم، تحول دیجیتال و ایجاد اشتغال همچون مزیت های تولید گوشی ایرانی است. باآنکه خصوصیت ها و خدماتی که برای گوشی داخلی در نظر گرفته شده، هنوز اعلام نشده اما استفاده از سیستم عامل بومی ظاهرا یکی از این خصوصیت هاست.

البته برخی معتقدند تولید گوشی همراه در شرایط فعلی در توان تولیدکنندگان داخلی نیست و ایران فعلاً توانایی و دانش فنی را برای فروش گوشی ندارد و بهتر است ابتدا لوازم جانبی تلفن همراه را تولید کرده و در مراحل بعدی به تولید گوشی برسد. اما با همه این موارد همچنان مسؤلان بر این باور هستند که ظرفیتهای خوبی برای تولید موبایل در کشور وجود دارد اما باید بازار آن در کشور شکل گیرد و مردم به این موبایل ها اطمینان کنند، البته امکان دارد نواقصی وجود داشته باشد.

اما باید به این نکته توجه کرد که موبایل ایرانی تولید داخل بوده، در ساخت آن از ظرفیت جوانان استفاده می شود، باعث اشتغال زایی خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوری بوجود می آورد و نسبت به گوشیهای خارجی ارزان تر است.

طبق گفته مسؤلان تولید گوشی، کار مشترک وزارت خانه های ارتباطات و صمت است تا بخشی از نیاز کشور را از راه تولیدکنندگان داخلی تامین گردد و این امیدواری وجود دارد سال جاری چند برند جدید ایرانی وجود داشته باشند که نشان دهنده عدم انحصار در این حوزه است.

در این راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی پیرامون جلسه هیأت دولت در رابطه با سوالی در زمینه تولید گوشیهای همراه داخلی با این توضیح که متولی حوزه تولید، وزارت صمت است، اظهار داشت: تولید گوشی، کار مشترک وزارت خانه های ارتباطات و صمت است تا بخشی از نیاز کشور را از راه تولیدکنندگان داخلی تامین گردد و امیدواریم سال جاری چند برند جدید ایرانی داشته باشیم و همین نشان داده است که بدنبال انحصار نیستیم.

وی با تکیه بر این که تولیدکنندگان باید محصولی را تولید کنند که با نمونه های مشابه خارجی قابل رقابت باشد تا مردم در یک بازار رقابتی با آرامش خاطر بتوانند انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: لازمه آن است که هم کیفیت بالا و هم قیمت پایین باشد که این تولیدکنندگان در بازار رقابتی بتوانند گوی سبقت را از نمونه های مشابه بربایند.




1403/02/22
14:34:31
5.0 / 5
358
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , خدمات , خرید , دیجیتال
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک