با اجرای قانون بازارهای دیجیتال؛
شروع عصر قانونمداری شرکت های فناوری در اروپا از امروز
سایت شیک: از امروز قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اجرا می شود و پلت فرم های دروازه بان اینترنت مشمول قانونی جدید می شوند که محدودیت ها و مسئولیت های مختلفی را برای آنها دارد.
به گزارش سایت شیک به نقل از تک کرانچ، شرکتهای بزرگ فناوری باید امروز را در تقویم خود علامت بزنند چونکه قانون بازارهای دیجیتال(DMA) حالا به صورت فنی قابل اجرا می باشد. این قانون در واقع برنامه اتحادیه اروپا برای کنترل قدرت شرکتهای بزرگ فناوری است. نقطه عطف مهم در این فرآیند چندماه دیگر و در اوایل پاییز اتفاق می افتد. هنگامیکه کمیسیون اتحادیه اروپا تایید می کند کدامیک از شرکتهای بزرگ فناوری باید از رژیم قانونی جدید اتحادیه پیروی کنند. اما شرکتهای بزرگ فناوری تابستانی شلوغ را در پیش دارند و باید خویش را برای ایجاد استراتژی پیروی از قوانین آماده کنند. البته باید توجه داشت قانون بازارهای دیجیتال شامل مجموعه ای از وظایف است که برای دروازه بانان اینترنتی با مشخصات خاصی وضع شده است. نخست آنکه شرکتهای مشمول این قانون باید حداقل یک پلت فرم خدمت رسانی مرکزی داشته باشند. این نوع شرکت ها شامل موتورجستجوهای آنلاین، شبکه های اجتماعی، فروشگاه های اپ، برخی پیام رسان ها، دستیارهای هوش مصنوعی، مرورگرهای وب، سیستم های عامل و سرویسهای واسطه گری آنلاین می شود. در درجه دوم شرکتهای مشمول DMA باید حجم وسیعی داشته باشند و موقعیت آنها در بازار تثبیت شده باشد. این بدان معناست که گزارش درآمد سالانه آنها در منطقه اقتصادی اروپا در سه ماهه مالی آخر هر سال بیشتر از ۷.۵ میلیارد یورو باشد یا میانگین ارزش بازاری آنها در یک سال مالی گذشته حداقل ۷۵ میلیون یورو باشد. علاوه بر آن شرکت باید حداقل در ۳ کشور عضو اتحادیه اروپا پلت فرم سرویسهای مرکزی خویش را ارائه نماید. دروازه بانان اینترنت همینطور باید «دروازه مهمی برای کاربران تجاری به سمت مصرف کنندگان نهایی» باشند چونکه همانطور که کمیسیون اتحادیه اعلام نموده DMA مشمول شرکتهایی می شود که ماهانه بیشتر از ۴۵ میلیون کاربر فعال در اتحادیه اروپا داشته باشند. همینطور تعداد کاربران تجاری فعال آنها پارسال باید بیشتر از ۱۰ هزار مورد باشد. در آخر در صورتیکه شرکت سایر معیارها را در هر یک از سه سال مالی گذشته رعایت کرده باشد، موقعیت آن تثبیت شده و بادوام بشمار می رود. باآنکه کمیسیون امکان دارد زیرمجموعه ای از قوانین DMA را برای شرکت هایی اعمال نماید که احیانا بزودی دروازه بان اینترنت می شوند. بطور حتم شرکتهای بزرگی مانند اپل، آمازون، گوگل، متا و مایکروسافت دروازه بان اینترنتی به حساب می آیند. اما باید چند ماه دیگر منتظر ماند تا لیست کامل شرکتهای مشمول قانون مشخص شود. در بیانیه کمیسیون اتحادیه اروپا آمده است: حالا که DMA اجرا می شود، دروازه بانان احتمالی اینترنت تا ۳ جولای فرصت دارند خدمات پلت فرم اصلی خویش را به کمیسیون اطلاع دهند. بعد از آن کمیسیون ۴۵ روز کاری (تا۶ سپتامبر ۲۰۲۳) فرصت خواهد داشت تا تصمیم بگیرد که آیا شرکت شامل قانون می شود یا خیر و در نهایت دروازه بانان اینترنتی را تعیین کند. بعد از تعیین شرکتهای مذکور، دروازه بانان شش ماه (یعنی تا ۶ مارس ۲۰۲۴) فرصت خواهند داشت تا از الزامات DMA پیروی کنند.
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب