به دلیل تبلیغات هدفمند؛
فرانسه اپل را ۸ میلیون یورو جریمه کرد
سایت شیک: ناظر حریم خصوصی فرانسه جریمه ای 8 میلیون یورویی برای اپل وضع کرده است. این جریمه مربوط به تبلیغات شخصی سازی شده در فروشگاه اپ این شرکت است.
به گزارش سایت شیک به نقل از رویترز، کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی های فرانسه (CNIL) در اطلاعیه ای اعلام نمود: تنظیم تبلیغات هدفمند در بخش «تنظیمات» آیفون بطور خودکار فعال بوده است. این درحالی است که چنین تنظیماتی برای فعالیت دستگاه لازم نبوده است. همین طور در بیانیه این سازمان آمده پرونده مذکورعلیه اپل که مربوط به ۲۰۲۱ میلادی است و شامل نسخه قدیمی سیستم عامل iOS می شود. گروه لابی گری که این شکایت را مطرح کرده معتقد می باشد اپل در iOS14 قبل از آنکه کاربران اجازه دهند اپ های موبایل نصب شده روی آیفون شناسه های کلیدی برای تبلیغات هدفمند را جمع آوری کنند، بطور شفاف رضایت آنها را دریافت نکرده است. اپل نیز در اطلاعیه ای اعلام نمود: بخش Apple Search Ads بسیار فراتر از پلت فرم های تبلیغات دیجیتال دیگر عمل می کند و گزینه های شفاف درباره ی انتخاب تبلیغات شخصی سازی شده را در اختیار کاربران قرار می دهد.
منبع: shiksite.ir
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب